Nuo lapkričio 7 iki gruodžio 9 dienos dalyvaujame respublikiniame ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų ugdytinių bei mokytojų projekte „STEAM – galimybė tyrinėti ir atrasti”. Tapti partneriais šiame projekte mus pakvietė organizatoriai – Raseinių rajono Ariogalos lopšelis-darželis. Projektas organizuojamas 5 etapais, kiekvieną savaitę po skirtingą STEAM komponentą: I savaitė – S (gamtos mokslai), II savaitė – T (technologijos), III savaitė – E (inžinerija), IV savaitė – A (menai), V savaitė – M (matematika). Projekte dalyvaujantys ugdytiniai ir mokytojai atlieka pasirinktas STEAM užduotis pagal savaitės temą. Kiekvieną penktadienį nuotoliniu būdu per ZOOM programą vyks susitikimai ir savaitės refleksija bei gerosios patirties dalybos. Projektas baigsis dalyvių apsilankymu STEAM centre Tauragėje, pažintinėje edukacijoje su bandymų demonstracijomis.

Norėdami pavartyti nuotraukų albumus, paspauskite ant nuotraukų.

I savaitė – S – Gamtos mokslai

II savaitė – T – Technologijos.

Jų pagalba vaikai susipažino su metų laikais. Buvo naudojamas telefonas, interaktyvus ekranas, multimedija. Dar šią savaitę buvo atliekami bandymai: dažų maišymas su skutimosi putomis. Su šiuo mišiniu vaikai dažė „medžius”. Vėliau su pienu piešė pienu metų laikus, degino piešinio lapą su žvake, kad pasirodytų vaizdas.

III savaitė – E – Inžinerija

Ši savaitės darbai- inžinerija. Su vaikais keliavome nuo paprastų statinių iki sudėtingesnių. Praktinėje veikloje jie susipažino su meistro lagaminu, Iš geometrinių figūrų statė „Vaikystės miestą”. Su dideliu susidomėjimu triūsė prie mobilaus namo ,kurį nutarėme panaudoti Kalėdų vaidinimui. Daug informacijos radome apie įvairius statinius enciklopedijos, naudodami multimedija.

Mažieji Rotulių inžinieriai pasipustė delniukus ir įkūrė tikrą svajonių miestą. Prie namelių projektų teko padirbėti ir tėveliams. O kaip suprojektuoti ir įrengti miestą, kelius, tiltus ir apšvietimą vaikai idėjų turi su kaupu.

IV savaitė – A – Menas.

Šia savaitę Jurbarkų ir Rotulių priešmokyklinukai pasinėrė į meno pasaulį. „Vyturiukų” grupės ugdytiniai, stebėdami dailininko Varno žiemos peizažus, patirtus įspūdžius išreiškė įvairiomis meno priemonėmis. Vaikai suprato, kad per meno kūrinius galime dalintis jausmais, mintimis, sumanymais. Savaitės pabaigoje savo džiugią nuotaiką išreiškė kurdami „emociukus” – balionus, papuoštus šypsenėlėmis.

Rotulių darželio vaikučiai šiąsavaitę taip pat grožėjosi dailininkų meno kūriniais ekrane, gamtos sukurtais natūraliais vaizdais ir patys išbandė įvairius kūrybos būdus ir medžiagas.

V savaitė – M – Matematika

Paskutinę projekto savaitę Jurbarkų ir Rotulių darželio priešmokyklinukai gilinosi į matematikos paslaptis, stengėsi suprasti skaičių ir skaičiavimo svarbą kasdieniniame gyvenime.

Jurbarkų darželio „Vyturiukų” grupės ugdytiniai numeravo medines kaladėles, jas panaudojo skaičiuojant, skaitmenimis pažymėjo laiptus, o galiausiai sugalvojo, kad piešti skaitmenis galima ne tik popieriaus lape bet ir ant balto sniego spalvotu vandeniu, skaičiavimui naudojo metodą ,,termometras” , uždengimo metodą ir visokiais kitais būdais bandė suvokti skaičių pasaulio paslaptis.

Rotulių darželio vaikai šią savaitę turėjo galimybę įsitikinti, kad skaičių pasaulis reikalingas kiekviename žingsnyje: juk reikia suskaičiuoti, kiek dienų liko iki Kalėdų, reikia pamatuoti, kas ilgesnę girliandą suvėrė, o kaip gi iškepsi gardžių skanėstų, jei nedraugausi su matematika?